onsdag, mars 30, 2016

Ferrante

Jeg begynte å lese Elena Ferrante litt seint, litt skeptisk, jeg ventet meg en variant av en kioskroman, men nei. Og ja, jeg er begeistret og starter nå på bok 3 som jeg kjøpte på vei hjem fra jobb i dag.

Og så dro jeg på Litteraturhuset og derfra kan jeg rapportere at oversetteren, Kristin Sørsdal, holder på med bok nummer 4 nå. Og etter det skal hun gi seg i kast med de tre bøkene Elena Ferrante ga ut før hun begynte på romanserien om Elena Greco og venninna i bydelen i Napoli.

Den andre boka Ferrante ga ut handler mye om å skrive, og å skrive under psevdonym. Gleder meg ekstra til den.

På bildet er også Jon Rognlien, som kommer til å gi bok nummer 3 en 6-er på terningen i anmeldelsen sin i Dagbladet på lørdag, eller var det fredag.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden