søndag, september 13, 2015

Jeg har så lite overbærenhet

Jeg har fått invitasjon om å bli med i lymfomforeningen. Det har jeg i utgangspunktet ikke lyst til. Men jeg kunne tenke meg å gå på et par foredrag de skal ha.

Jeg har kveldsvakt den dagen og hvis jeg skal få hørt foredragene vil jeg vite nøyaktig når de to legene skal gjøre rede for siste nytt i behandling av lymfekreft og hvilke nye legemidler som kommer. Det er ikke gitt at man kan sette av hele kvelden. Ikke svarer de på eposter heller.

Like viktig er det kanskje at jeg ikke vil utsette meg for irritasjonen av å høre på "Hilsen ved generalsekretæren i Kreftforeningen" og verre "Meg selv som ressurs" av Torleif Lundquist, presentert som lærer og foredragsholder.

Jeg googler ham og leser "Det du fokuserer på vil du få mer av” sier Torleif. Så her gjelder det å fokusere på det positive. "Du er det du tenker. Forventningers effekt på liv og helse." - Neitakk, jeg har ikke lyst til å høre hva en lærer tror om dette.

2 Kommentarer:

Blogger ~SerendipityCat ~ sa ...

Det var et dårlig skrevet program. Det er vel vanlig å skrive når de forskjellige postene i programmet er.

13 september, 2015 20:13  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ikke sant. Først sendte jeg en epost. Etter et døgn, en til. Etter enda et døgn ringte jeg opp og så fikk jeg svar. Det er slapp prakis når det nærmer seg dagen for foredrag over hele landet. De har egen nettside med én epostadresse.

13 september, 2015 20:47  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden