fredag, juni 06, 2014

JR i Pantheon nå


Den franske fotografen JR har brukt fotografier av 2.500 anonyme mennesker fra Paris i et nytt prosjekt i Pantheon, der Voltaire, Rousseau, Victor Hugo, Louis Braille, Marie Curie og andre kjente flinkinger er begravd, mens det sekulære mausoleet pusses opp.

Kikk inn på denne artikkelen i Guardian, der er det flere bilder som gir et bedre inntrykk av prosjektet. Hvis jeg var i Paris nå skulle jeg gått til Pantheon og kikket og satt meg i skyggen og drukket noe iskaldt. Det er 27 grader i skyggen i Paris i dette øyeblikket.

Jeg har skrevet mer om JR her,
han menneskeliggjør steder og konflikter.


4 Kommentarer:

Anonymous marianne. sa ...

Så utrolig mye flottere enn de gigantiske Apple-presenningene som dekket flere bygninger i Paris i vinter. De ga sikkert inntekter til oppussing, men var triste og påtrengende.

06 juni, 2014 20:01  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg syns ofte reklame på presenninger kan være fint. Men jeg tror deg.

07 juni, 2014 15:23  
Anonymous marianne. sa ...

F.eks.
denne på Place des Vosges

07 juni, 2014 21:50  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja, den var grell.

08 juni, 2014 00:17  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden