torsdag, januar 10, 2013

Hør på Jan Stenmark

Hvis du liker ham like godt som meg. Takk til Twitter og Facebook og Instagram, redskaper som gjør at jeg oppdager mange flere ting som interesserer meg enn det jeg gjorde før: I dag at Jan Stenmark var på radio.

Du kan høre ham her, i øyeblikket ligger han som nummer to i podkastlista. Bare klikk på ikonet så dukker lyden straks opp.


Jeg liker ikke journalisten i intervjuet, men det er ikke så farlig. Jeg liker jo Jan Stenmark.

Han snakker om meningsløshet, om å være liten å ligge i senga og tenke på at en gammel slektning ligger i seng og vet at hun skal dø snart, han vil ikke snakke om kjærlighet.

Han tror folk liker bøkene hans fordi vi blir overrasket og at de gir nye perspektiver. Og at de gir trøst, uten å være trøstebøker. At bøkene sier: Jag är ingen stor människa, med med mig kan du vara dig själv.


På spørsmål om de unge serietegnerne, hva han syns om dem, trekker han frem Liv Strömquist, tegning under.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden