søndag, januar 20, 2013

Camille Paglia, billetter

Camille Paglia kommer til Oslo 8. mars, mange har lyst til å se henne, jeg også.

Programmet med Camille Paglia den 8. mars er gratis og åpent for alle. Det er ikke mulig med forhåndsreservasjon. Møt opp tidlig for å sikre deg plass. Dørene åpner kl. 17.30.

Først fryktet jeg at halve hovedsalen, (jeg vil ikke sitte i en bi-salong se via skjerm, ikke tilfredsstillende nok) at halve hovedsalen skulle få reservert-lapper på stolene, forbeholdt gamle kulturjournalister og andre kjente fjes. Men neida, heldigvis. Jeg ringte Litteraturhuset og slik skulle det slett ikke være. Her skulle det brennende hjerter inn.

Men hva er poenget med å ha et gratis arrangement, som man ikke dermed ikke kan kjøpe billett til? Jeg vil tro Camille Paglias kjernepublikum ikke er 18-åringer med dårlig råd, derimot folk et par tiår eldre, med jobber det er kjett å komme fra for å stå i kø, heller tid enn penger, heller bestille billett fra pc-en på knærne i lenestolen enn å sitte i trappa foran kjellersalen på Litteraturhuset og være engstelig for å gå på do, fra plassen.

Eller er det bare meg som ikke er brennende nok. Oh well. Jeg er ikke brennende. Men hvis hjernen min først har spunnet seg inn på at jeg vil se Camille Paglia, den oppsvulma versjonen av Facebook-høyre ser jeg for meg, feminismens Ayn Rand og Madonna i ett? med egne øyne, ja så gjør jeg vel det. Skitne lyster.

Så jeg kjører jeg på og setter meg i køen, kan jeg bare komme fra. Jeg skal ta drosje og ha sitteplate i sekken. Men jeg ergrer meg fortsatt, Litteraturhuset, hvorfor må jeg dette?




Vil dere ha kø og kaos og tv-team, er det det?

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden