søndag, juni 10, 2012

Marianne Faithfull 4

Häromdagen lyssnade jag på hans radioprogram

I sitt radioprogram pratar Bob med sin radioröst, den vänlige diskjockeyn med mild röst. Den gamle smilfinken Bob. Det är det jag tycker så mycket om med Dylans radioprogram, att skapa en ny persona. Han har så klart alltid varit bra på att tilverka personor -genialisk. Jag tycker om att han inte har f¨rlorat sin förmåga. Jag tänker hela tiden att jag vill skicka honom ett mejl från Marianne i Paris där det står: "Älskar radioprogrammet, älskar karaktären. Ändra ingeting!" Men det Bob verkeligen vill höra är unga människor som kritiserar honom. För han älskar att säga vad han egentligen tycker. De skriver: "Varför spelar du inte nymusik, Bob?" Och han säger saker som: "Ja du, Scott från Arlington, saken är den att det finns mycket mer gammal musik än det finns ny musik."

Jeg leser i Marianne Faithfulls biografi 2 som nylig kom på svensk "Minnen, drömmar och reflektioner".
Marianne Faitfull 3

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden