tirsdag, mai 22, 2012

Hva er nå en mann, da!

Bortsett fra kjønnsorganer og lettere tilgang på muskelmasse.

Karrieren din har vært litt sånn maskulin, sa radioreporteren til Ingrid Bjørnov nettopp. Det kom ikke engang frem hva hun la i dette. Like før sa Torild Skard: Thatcher regjerte som en mann. Heller ikke hun forklarte seg nøyere.

Så sånn gjenforteller vi, om igjen og om igjen, til hverandre hva det er å være mann og kvinne: Å være mann og kvinne er å være en klisjé. Jeg blir sliten av det. Det var til og med på P2. Torild Skard har til og med tenkt på kjønn i alle år.

3 Kommentarer:

Blogger motionocean sa ...

Takk for dette, kort og godt, sånn liker vi det best.

22 mai, 2012 11:58  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk.

23 mai, 2012 00:09  
Anonymous tb sa ...

På vei heim fra jobb, en finværsdag i forrige uke: På plena utenfor universitetet, to vakre, unge kvinner, blonde, med ungdommens glatte hud. Den ene utbryter; "Herregud, jeg har ikke barbert legga mine siden fredag, ass.. Gudskjelov at jeg har lyst hår..." Noen minuttere senere, foran meg på et parti av gangveien som for øyeblikket er dekket av grov grus, en ung kvinne på høye heler er plutselig forvandlet til et vaklende, ustøtt gammelt menneske. Kjønn?

30 mai, 2012 09:46  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden