lørdag, februar 11, 2012

Havresekken!

Sånn at du også kan få gjøre det

På torsdag var jeg på en konsertstund på det lille og gamle stedet Valkyrien på et av majorstuhjørnene. Havresekken heter konseptet og man får tre overraskelseskonserter på samme kveld på et sted som Kampen menighetshus, Trollvannsstua, Golia Velhus.

De sier det slik selv:

Vi gir deg artister du ikke veit du liker, sanger du ikke har hørt, på steder du ikke visste du kom til å trives.

Havresekken er hemningsløst sjangernøytralt, duggende friskt og befriende fritt for navlebeskuende trendsjåvinisme. En kveld med Havresekken kan by på alt fra knallhard kveding til folkelig rock, seig jazz, stram elektronika eller fullstendig fri blues.


Så, man kjøper billett på forhånd (blir lett utsolgt) kommer i god tid slik at vi kunne få et bord to meter fra der Susanna Wallumrød skulle sitte ved pianoet et par timer etter, spise gode biffsnadder og drikke masse øl.

Etterpå kom Morten Gunnar Larsen, som jeg husker at jeg likte fryktelig godt for mange år siden, men jeg hadde helt glemt ham. Han spiller ragtime med en skeiv jazzig touch. For en fin overraskelse.

Og så roe ned til slutt med Espen Eriksen trio med håndklapp og kontrabass.

Dette var min første havresekk. Det var musestille i rommet når det ikke var musikk der, merkelig stille. Jeg skal følge med på programmet heretter.

Oppdatering 23. februar:

I går kom bildene fra arrangementet

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden