mandag, august 31, 2009

Anna Odell

Jeg har fulgt litt med på Anna Odells sak i Sverige.
(bloggpost med lenker, også i kommentarfeltet)

I dag 13:30 kommer dommen

Kort fortalt er Anna Odell kunststudenten som faket en gjentakelse av en psykose og innleggelse hun hadde hatt selv noen år tidligere
og gjorde det til et kunstprosjekt.
Hun fikk urimelig sterk kritikk fra skolen sin (som hadde godkjent prosjektet på forhånd), fra overlegen på sykehuset og ble tiltalt for faken og i dag får hun altså dommen.
Jeg er spent på dommen
og oppdaterer denne posten når den kommer.

SISTE: Her kan du følge med på SVTs direktesending


4 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

50 dagsbøter fikk hun, hva nå det betyr, for voldsomt motstand + en ting til jeg ikke oppfattet.

31 august, 2009 13:32  
Anonymous IdaM sa ...

Jeg ble så nysgjerrig at jeg måtte sjekke.

NRK skriver:
"Ifølge Dagens Nyheter løper bøtene på 50 svenske kroner per dag, hvilket betyr at Odell må betale totalt 2500 svenske kroner."

01 september, 2009 11:10  
Anonymous IdaM sa ...

NRK skiver forøvrig også:
"Samtidig ble Odell frikjent på tiltalepunktet om falsk alarm. Hun slipper også å betale erstatning til psykiatrien i Stockholm."

01 september, 2009 11:13  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk

01 september, 2009 12:15  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden