onsdag, april 23, 2008

Laurie A. og Lou Reed gift

Ok, her kommer nyheter om kjente mennesker. Det liker jeg,
så lenge det er om mennesker jeg bryr meg om.
Laurie Anderson har vært min dame i alle år. Nå har hun giftet seg med Lou Reed som hun har vært sammen med i mange år.



Hun har sagt dette om forholdet til Lou Reed,

Well, I think he's probably made me a little tougher. And by that I mean if I'm sort of talking around something, he just goes, 'Why don't you just say what you really think? OK? You don't have to be nice or pretend. So that's been very interesting. And maybe it's almost the opposite thing that he's learning from me.

You know, I'm kind of like, 'You don't really have to say that straight out. You can maybe take another turn around before you do it.' But of course the best thing is that I never know what to expect from Lou. It's great to be with someone who's always surprising you with his opinions and thoughts. That's very exciting.



Nyheten om ekteskapet ser ut til å komme fra dette sladrebladet med masse blinkende reklame og slitsom layout

Having lived together since 1995, the downtown duo finally married in secret April 12 in Colorado. They celebrated in New York the other night with drinks and dessert at the East Village townhouse of Karin and Timothy Greenfield-Sanders. Guests included Julian and Olatz Schnabel, limbo king Mike Quashie, tai chi legend Master Ren, Hal Willner of "SNL," and Richard Belzer of "Law & Order." Beauregard Houston-Montgomery spent the night playing with Belzer's dog, Bebe, and the Reed-Anderson's dog, Lolabelle.


For en måned siden sa Lou Reed i Dagbladet,

- «Berlin» handler om sjalusi, impotens og manglende evne til å kommunisere. Jeg tenkte opprinnelig på Shakespeares «Othello», som viser hvor intens sjalusi kan være.


Og så godt som jeg følger med på Laurie Anderson så leste jeg likevel dette først hos Skrivesaker.

4 Kommentarer:

Blogger Morgianna sa ...

Å, så fine de er! Ble i godt humør nå.
Og av å tenke på "Berlin"!Hensettes øyeblikkelig til ungdomsskolealder og følelsen av å oppdage verden, en virkelig stor album crush det der. Har ikke hørt den på sikkert ti år, tror jammen det er på tide!

27 april, 2008 17:26  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja, de er fine, enig. Jeg kan alltids innrømme at jeg identifiserer meg med de bildene..

Du burde kanskje oppsøke filmen? Se lenka over.. Berlin er blitt film. Men den er sikkert vanskelig å få sett skulle jeg tro.

27 april, 2008 17:54  
Blogger M. sa ...

de skulle ha giftet seg på secenen i Dublin i 2006. Leonard Cohen kunne kommet og vært vigselsmann...Jeg liker bloggen din.

30 april, 2008 08:44  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk, har du vært her siden Dublin-postene mon tro..

Men Hal Wilner var jo i bryllupsfesten da.

Og til dere andre, det vi snakker om nå er Came so Far for Beauty, en konsert som hadde Cohen-låter som tema.

Laurie Anderson og Lou Reed var med og opptrådte. Og Hal Willner hadde regi på hele affæren. Han er ellers mest kjent for (for meg i alle fall) liknende samlekonserter på Kurt Weill.

30 april, 2008 12:00  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden