torsdag, februar 14, 2008

Så plutselig en dag

I dag svarer Ivo de Figueiredo: John Coltrane "Live at the Village Vanguard" på Dagbladets spørsmål om hvilken plate han vil anbefale.

Hvorfor?

- Spilte den her en kveld for første gang på lenge og begynte å hoppe i sofaen, sånn helt uten videre. Det må bety noe.

Jeg er enig. Det må bety noe. Jeg kjøper plater så sjelden. Og Madrugada har jeg jo hørt mange ganger. Men mandag hørte jeg Honey Bee på radio, og plutselig slo den inn. Så jeg måtte ut i går ettermiddag og kjøpe plate.

Nå går jeg med Madrugada i øret. Forrige gang jeg var interessert i å bære musikk med meg rundt var for et år siden da den siste Flãskkvartetten kom.

MySpace Madrugada

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Tiden for sterke musikk-gjenoppdagelser nå? Jeg fant plutselig Gram Parsons and the Fallen Angels Live 1973 i CD-hylla i dag tidlig og plukka den med meg til bilen, lenge siden sist lissom... Ble sittende på parkeringsplassen på jobb, fordi jeg bare måtte høre Drug Store Truck Drivin' Man to ganger til før jeg kunne gå ut av bilen og starte på dagen for alvor..

Her med The Byrds, http://youtube.com/watch?v=m2jJleGwC94,
men den er veldig mye bedre live med GP & Fallen Angels

14 februar, 2008 16:29  
Blogger arne sa ...

Jøss, jeg har også hatt den samme opplevelsen med Live at Village Vanguard (for ca 40 år siden), anbefales! Er så glad for at Coltrane er gjenoppdaget, i det hele tatt var 60-tallet et virkelig gyldent tiår for musikk.

14 februar, 2008 21:53  
Anonymous Anonym sa ...

...jeg hørte også honey bee her om dagen og ble med en gang hensatt i riktig humør men jeg nøyde meg med å orientere meg, og fastlå at den hørte til den nye plata *ler*, vi får se, kankskje den kjøpes inn?

-othilie

15 februar, 2008 11:59  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden