lørdag, februar 09, 2008

Patti Smith: Dream of Life

I dag vises dokumentarfilmen om Patti Smith på filmfestivalen i Berlin. Dagsavisens Mode Steinkjer skriver,

"Patti Smith derimot, har stilt seg selv og ingen andre laglig til for hugg i «Patti Smith: Full Of Life», der hun slipper fotografen Steven Sebring inn på seg over et tidsrom på elleve år. Han følger henne både på konserter, gjennom samtaler og daglige gjøremål,
og vennskapet dem imellom gjør at filmen kommer nærmere innpå Patti Smith som et personlig og subjektivt portrett enn kanskje noen har gjort med et kamera før, Robert Mappelthorpe inkludert."

Dette gjør at jeg gleder meg enda mer til å se filmen.



Her kan du se en filmbit fra Sundance Film Festival i år, den viser intervju med Patti Smith og klipp fra filmen, fin bit.



Her er sida til Berlin Film Festival.
Jeg syns det var vanskelig å manøvrere rundt. Det skal være live streaming av pressekonferanser, men jeg fant f.eks ikke ut når Patti Smiths film presenteres på en. Mulig det bare er mitt eget nett/maskin som er treg.



I vår har Patti Smith utstilling i Paris.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden