tirsdag, desember 26, 2006

Laurie og Tom

I kveld er det de som ruler stua.

Dette er en gammel favoritt, 25 år gammel favoritt viste det seg, trist og håpefull samtidig syns jeg, den har holdt seg i ørene mine.
Walking and Falling.

Jeg ville egentlig finne noen fler av Laurie Anderson, noen representative for humoren og mer rytmisk musikk, men ingen av dem som lå ute likte jeg godt nok. I kveld i alle fall. Det var en del dårige konsertopptak f.eks.

Tom Waits i London i november 2004. Dette er et konsertopptak, men jeg var der, og fikk lyst til å tenke på den kvelden i kveld.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Hmmm...litt misunnelig over at du har sett Waits live såklart, men jeg mener bestemt at jeg har liveopptak av hele London-konserten liggende et eller annet sted. Kopi kan nok la seg fikse hvis det er ønskelig?

27 desember, 2006 01:29  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja veldig gjerne.

27 desember, 2006 01:34  
Anonymous Anonym sa ...

Var det ikke Laurie Anderson som hadde den "Superman" eller noe sånt for en manns-/kvinnealder siden?

27 desember, 2006 12:00  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det stemmer, verdens mest utilgjengelige hit, 7 minutter med monotone lyder. Jeg likte den jeg, men at den ble radiospilt til hit er en gåte.

27 desember, 2006 12:07  
Blogger nemolom sa ...

Jeg likte "Sharkies Day". Det var et av mine første møter med populærmusikk på egenhånd. Lite ante jeg om at det faktisk ikke var så storveis populært, men hun er med meg ennå.

02 januar, 2007 21:33  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det er det vet du, mine første plater var We`re only in it for the money av Zappa og en pianoplate av Kjetil Bjørnstad.

Jeg visste ikke at de ikke var så pop heller..

02 januar, 2007 22:00  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden