onsdag, mars 01, 2006

Jeg har lagt ut boka, vær så god

Jeg likte ikke den siste boka til John Irving noe særlig, jeg syns ikke den kom seg av flekken, jeg kom bare en tredel ut i den, så hvis du vil ha den er den din. Ikke la min lesesurhet forstyrre deg, det var nok av dem som likte boka f.eks Dagbladet, så kanskje du liker den bedre enn meg.

For en halv time siden lot jeg boka bli liggende igjen på Bar Boca på Grünerløkka. Er du i nærheten, det er jo de færreste da men, så er det bare å plukke den opp der. Der ligger ved vindusbordet,
i denne posen.

Den er på engelsk forresten.

Jeg er opptatt av å resirkulere f.eks bøker

Og jeg har skrevet et par ting om det, kikk inn på lenkene. Og hvis ikke du heller liker den er det jo bare å droppe den til noen andre.

Det er flere måter å gi bort bøker på


Her skriver jeg om hvorfor jeg ikke vil ha så mange bøker

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Hei Fr.Martinsen, så synd jeg ikke bor i Oslo, da skulle jeg ha stukket innom og snappet med meg boka, for jeg venter på å få lest den. Siden John Irving er en forfatter jeg i utgangspunktet har stor sans for (en av yndlingsbøkene mine Owen Meany...) så vil jeg jo gi boka en sjanse. Og den bør nok helst leses på engelsk ja!

Leste forresten det du skrev om bok-opprydding. Enig i det meste, jeg har gitt mange bøker bort til loppemarkeder ol. i årenes løp. Men de bøkene som VIRKELIG betyr noe for meg, de beholder jeg... Tre av Fay Weldon står igjen i hylla mi, men egentlig kunne jeg nok kvittet meg med to av dem når jeg tenker etter... Men Undsets bøker, dem har jeg beholdt alle sammen!!

:-) Kirsti

01 mars, 2006 22:50  
Blogger fr.martinsen sa ...

He, hyggelig å lese det du skrev, det er så mange følelser knyttet til de bøkene, jeg har også endel i hylla som virkelig betyr noe.

Owen Meany ja, slutten.. Kanskje jeg skulle gjøre den til feriebok igjen snart, det er jo flere år siden sist jeg leste den!

01 mars, 2006 23:03  
Blogger saccarina sa ...

Så snedig at du har lagt ut boka akkurat i dag. BookCrossing i de skandinaviske landene har en storoffensiv i dag og har lagt ut flere hundre bøker rundt omkring. Jeg håper boka di blir funnet av noen som setter mer pris på den enn du gjorde.

Jeg kommer nok til å kjøpe den selv når den kommer som paperback, så får jeg se med egne øyne om den holder god gammel Irvingstandard eller om han fenger meg like lite som han gjorde med Den fjerde hånden.

02 mars, 2006 00:20  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg visste ikke det, koseflaks.

02 mars, 2006 07:59  
Blogger VamPus sa ...

En god handling - sånt liker vi :-)

03 mars, 2006 13:49  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg lurer på hvordan det går med boka, tror jeg må ta en ekskusjon...

03 mars, 2006 21:20  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden