onsdag, mars 22, 2006

Jeg ER kjerring

Jeg ble nettopp utfordret til dette av Saccarina. Det er pinlig,
men jeg er også litt rørt over at hun valgte akkurat meg.

Tanken er å finne ut av i hvilken grad jeg er kjerring.

Her kommer testen:

"Hvis du ikke er sikker på om du holder på å bli, eller kanskje allerede ER kjerring, bør du ta kjerringtesten. Hvis du nikker gjenkjennende til mindre enn 5 av kjerringtegnene under, kan du slappe av vel vitende om at du langtfra er noen kjerring. Treff på 5 -10 kjerringtegn viser at du er i faresonen. 10 - 20 JA viser at det definitivt er fare på ferde, mens over 20 JA tyder på at du burde gått av med pensjon."

Du bruker mer penger i uka enn i helgene
Hva mener dere, pr dag? Tilsammen? Prioriterer jeg helga? Litt.
Men det vanker kjøttmat og vin på hverdager her i huset.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en
Neida
Du rydder jevnlig i dypfryseren
Jada. Det er en liten boks, men jeg liker ikke at noe blir gammelt.
Du hører på Nitimen
Nei

Du synes det kunne vært gøy å prøve "en sånn hurtigvin"
Nei
Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag
Nei

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær
Absolutt, heve-evnen kan ikke sammenliknes. Dessuten er fersk gjær deilig å ta på.

Du synes middag kl 19.00 er sent.
Ja. Jo før jo bedre. Spise 17, i helga 18, legge seg 23. Det er deilig.

Du har fem kasser med julepynt
Nei men det er faktisk ikke så langt i fra. Jeg er glad i jul.
Du kjøper julepynt på salg i januar
Det har jeg gjort ja. Det er sinnsykt dyrt å nå ambisjonen om å ha et Donaldjuletre, og det er sånt man kan ønske å gi til et barn hvis man er vokst opp med natur og halm og filt.

Du snakker heller med kvinner på fest
Nei. Og jeg er ikke glad i tradisjonen med "jentefest".

Du blir lykkelig over en ny kjele
Nei. Jo hvis den er akkurat sånn jeg vil ha den. Jeg er sær.
Det teller vel som ja.
Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester.
Nei

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer.
Neida
Du spiser alltid rekecocktail til forrett.
Neida
Du synes det er festlig med fiskekabaret.
Neida

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor.
For to år siden hengte jeg opp de heklede pyntegryteklutene en dame heklet til meg for 20 år siden, det er et ja det tror jeg.

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie.
Nei
Du synes dronning Sonja har mange artige hatter.
Nei, men dattra.
Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt.
Nope
Du har tellekant på trusene.
Nei
Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe.
Nei

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger.
Nesten, jeg er kølappnervøs, sier ja.

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben.
Nei
Du synes det er for sent å gå på nier'n på kino.
Ja, jeg kan ta meg sammen, men jeg foretrekker før. Jeg går på sene konserter da, veier det opp? Men ja for faen, til hverdags liker jeg å sove nok.

Du får såpe i julegave.
Jepp. Jeg har tilogmed ønsket meg det. Vi har tilogmed en herlig tradisjon på at jeg får en 3 spanske såper hvert år!
Dette er et rungende ja.

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker.
Nei
Du bruker samme tepose to ganger.
Nei
Du har med pute når du skal kjøre langt i bil.
Ja. Det er deilig! Dyne.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset.
Nei, men jeg gjorde sånt for 20 år siden.

Du har våtservietter i bilen.
Nei

Du soler deg i vanlig BH.
Jeg soler meg ikke, det er kjedelig og varmt.

Du danser swing til all slags musikk.
NEI
Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret.
Nei

Du kjøper "gode" sko.
Ja jeg er veldig opptatt av at sko skal være behagelige

Du har paraply i håndvesken.
Neida

Du tar selv initiativ til slektsstevne.
Det har jeg gjort ja

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass.
Absolutt ikke
Du bruker sukkerbit til kaffen.
Nei

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap.
Nei, jeg glemmer å gi folk søtsaker i det hele tatt, jeg gir folk nok kjøttmat, vin og konjakk.

Jeg teller 12, og det står til en herlig kjerringstatus.

Mulig jeg er kjerring alright, men vaske gjør jeg ikke.

13 Kommentarer:

Blogger saccarina sa ...

Haha! Vi har bare ett ja felles, og det er at vi begge blir lykkelige over en ny kjele.

Skal du ikke sende den videre? Nå har du sjansen til å plage folk du kjenner.

22 mars, 2006 22:21  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ha, ok da.

Jeg sender videre til i1277 som skrev om tester i går, til Skorpionkvinnen som sikkert ikke bare sitter i solveggen og til Hjorten for obvious reasons.

22 mars, 2006 22:43  
Blogger i1277 sa ...

Kjerring!

23 mars, 2006 02:07  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Oj - jeg som fortet meg å lese din kjerringtest, og så har jeg jamen blitt tagget selv!
Bare hyggelig det da, jeg har tatt den før, men skal svare så ærlig og redelig jeg kan, om en liten stund!
Må bare lese Mihoe sin først også...

23 mars, 2006 09:42  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det ble kjerringstraffen ja, i1277, for at det var stillere og kjedeligere enn vanlig borte hos deg.

Jeg ser at jeg fortsatt er mest kjerring av oss alle, og at jeg har en jobb å gjøre for å spre ferskgjærkunnskap.

23 mars, 2006 17:43  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

F.Martinsen, jeg VET godt om ferskgjær! Men baking her i huset skjer ofte etter spontan-metoden, gjerne søndag morgen, eller om kvelden når jeg sikler etter noe godt til kaffen! Da er tørrgjær fint å ha! De gangene jeg har kjøpt fersk gjær blir den stående i kjøleskapet å tørke inn. Det er ikke best...
:-)

23 mars, 2006 19:15  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ferskgjær har ulemper ja, og tørr og brun ferskgjær finnes i de beste kjøleskap, men egentlig kan man kaste den med lett hjerte,
for gjæra koster bare ei krone og så vet man med seg selv at man er med på å oppretteholde ferskgjærproduksjonen.

Jeg tenkte mest på de to som skrev "fersk gjær? fins det?"

Jeg liker det ikke hvis ferskgjæra skulle bli matvarenes Nylonvask, noe mormor brukte.

24 mars, 2006 08:23  
Blogger i1277 sa ...

Jeg kan trøste deg med at jeg heller aldri bruker tørrgjær.

24 mars, 2006 12:31  
Blogger fr.martinsen sa ...

nei, men du tar jo ikke initiativ og inviterer ikke noen, så du lever nok i et gjærløst samfunn.

24 mars, 2006 13:10  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Jeg har brukt Nylonvask mye, jeg! Til vindusvask...det er det beste til denslags ifølge moren min! Nå vasker jeg ikke vinduer så veldig ofte, så etterspørselen fra min side er dermed ikke så stor da! Men jeg håper at det fortsatt finnes i handelen??

24 mars, 2006 18:03  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det fins i handelen. Produktet ble brukt nylig i en test på reklame, da trengte de et bortglemt produkt med stabilt lite salg.

25 mars, 2006 08:37  
Anonymous Anonym sa ...

Det er ikke så farlig å være kjerring :-)

27 mars, 2006 05:40  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nei, det er ikke farlig, reis kjerringa!

27 mars, 2006 18:55  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden